środa, 31 grudnia 2014

Noworoczne wybory… - wiersz Jolanty Marii Dzienis

Toasty


Sześć drinków przed północą Rok mi dziś postawił,
Choć stary, zmęczony i do odejścia się zbiera,
Zanim ustąpi, chce się jeszcze zabawić,
Który mam więc wybrać, który mam wypić teraz?

Biały stałość zwiastuje, energię złą  odbija,
Różowy czas dziecięctwa może mi przedłużyć,
Żółty gotowości do działań wszelkich sprzyja,
Zielony powie mi zaraz, jak mogę życia użyć…

Ale to nie wszystko, mam jeszcze dwa wybory,
Oto napój błękitny, co srebrem opalizuje,
Najulubieńszy z siedmiu tęczowych kolorów,
Pozwoli odgadnąć, co inne serce czuje…

No i w końcu czerwony, uczuciom przypisany,
Jak rubin w słonecznym blasku, światłem pulsujący,
Pokaże, że czas na doznania, dziś skrzętnie odkładane,
Bo w przyjaźni, miłości, można żyć bez końca…

Nie wybiorę żadnego,  raczej wszystkich spróbuję,
Z każdego kieliszka wypiję po kropelce,
Okazji przed północą  danej mi nie zmarnuję,
Darując zamiast życzeń empatii pełne serce…

www.onet_.blog_.pl-renderowanie-tecza-romb-serca-ksztaltu-niebieski-samodzielnie-na-bialym-tle

Strona autorska Jolanty Marii Dzienis:  www.jolantamariadzienis.pl

Kontakt z autorem bloga: dm.gierej@gmail.com