wtorek, 20 września 2016

Wspomnień Czar


Zacznijmy od tego, że bardzo, ale to bardzo, chciałabym przeprosić, że nie pisałem przez te kilka dni. Nie było to zależne ode mnie, dlatego, że mój kochany laptop się zepsuł i dopiero dzisiaj odebrałem go z naprawy.



Wspomnień Czar. Róża dla Mojej Żony Ewy, zdjęcie Dariusz Marek Gierej
Wspomnień Czar. Róża dla Mojej Żony Ewy, zdjęcie Dariusz Marek Gierej

Zdarzają mi się takie dni, w których coś się we mnie budzi. Bardzo trudno to nazwać po imieniu. Jest we mnie taka cząstka sentymentalna, która powoduje u mnie cofanie się do przeszłych wydarzeń, cudownych wspomnień. Wiem, nie tylko ja tak mam. Pewnie każdy tak ma, że wspomina to, są cudowne.
 
Czym są w ogóle wspomnienia?

Cudowne i Dobre Wspomnienia to momenty, do których możemy i chcemy powracać, bo sprawiły nam radość i szczęście. Zdarzyły się one kiedyś, ale mimo to nadal odgrywają w naszym życiu jakąś rolę. Niekoniecznie mają wpływ na nasze bieżące czyny, czy wydarzenia w przyszłości, ale sprawiają, że potrafimy chociaż na moment się uśmiechnąć. Mój wspomnień czar ze spacerów z Ewą, Małą Ewą, Aleksandrą, Maćkiem i Rafałem jest szczególny i zawsze będzie wracać na plan pierwszy.
Wspomnienia mają różny charakter. Mogą przyjmować różne formy: czasami miejsca przypominają nam o jakichś wydarzeniach, a czasami po prostu piosenki, filmy, długie spacery przywołują z podświadomości to, co odeszło.

Ciągle mam w pamięci pewien cytat. Może dlatego, że jest on bardzo trafny?! 

„Wspomnień nie da się wymazać”.

Kiedy przesłuchamy jakąś piosenkę, możemy wrócić pamięcią do dawnych czasów. To jest cudowne. I darmowe. Jest to również pewna nagroda. Moją nagrodą jest wracanie do biblioteki tysięcy zdjęć, które zamknąłem w kadrze małego aparatu wielkości paczki papierosów.

Jest to  chyba także jedyny cytat, który tak bardzo podkreśla mój światopogląd. Nic nie dzieje się przypadkiem. Każda osoba, sytuacja i sekunda ma odegrać w naszym życiu rolę, która w pewien sposób na nas wpłynie.

Wspomnienia najczęściej mają, oprócz czasami negatywnego podtekstu, przede wszystkim pozytywny charakter. Nie raz wzbudziły już uśmiech na naszej twarzy, czyż nie? Dlatego tak ważne jest, by w życiu robić to, do czego w przyszłości będziemy mogli wrócić...

Przywołuję te szczególne wspomnienia, utrwalone na fotografii ,ze spacerów z Ewą, Małą Ewą, Olą, Maćkiem i Rafałem. 

Wspomnień Czar…


Zdjęcia zamknięte w kadrze Moich Drogich Przyjaciół zostały zrobione w trakcie spacerów po ogrodzie botanicznym, ogrodzie zoologicznym, łódzkich  parkach, w trakcie poszukiwania Domku Kota,, spotkaniem z Gortatem na  zajęciach w Manufakturze i Wolontariatu  w 2015/2016 roku.


Podkład muzyczny:  Uwierz w Ducha Piosenka która Odmienia świat, najpiękniejsza piosenka o miłości. Zdjęcia i montaż Dariusz Marek Gierej